24 juli 2014 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Gerdine Burg - WaarBenJij.nu 24 juli 2014 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Gerdine Burg - WaarBenJij.nu

24 juli 2014

Door: Gerdine

Blijf op de hoogte en volg Gerdine

24 Juli 2014 | Canada, Clearwater

Na een nacht flinke regen in Whistler zijn we de volgende ochtend vertrokken naar Clearwater! Het regent nog steeds, helaas maar de omgeving is er niet minder mooi om! Het is prachtig en het wordt steeds droger.. Van de reis is dit de dag met de meeste kilometers, 424km te gaan. Het plaatje is prachtig en net een schilderij waar je doorheen rijd.
Alleen Mark merkt hier niet zo heel veel van want hij is terug naar zijn babytijd, slapen en eten... Echt niet te filmen wat kan die jongen slapen..
Het landschap is wisselend en van veel bomen met bergen naar gloeiende weide met ontzettende veel kleuren. We komen tijd te kort om te kijken en schieten natuurlijk veel foto's.
Ook rijden hier veel treinen met vracht vanwege de mijnen die hier nog veel zijn. Vroeger is er hier ook veel goud gevonden, dit kun je nog zien aan de vele inhammen in de bergen. Het is een prachtig cowboyachtig plaatje..
Ook drinken we koffie in een klein dorpje in een cowboytentje. Hier zijn de mensen weer erg vriendelijk en is het super schoon en gedateerd. Ook kom hier natuurlijk weer kaaskoppen tegen. Die Hollanders komen overal!!
Gauw verder naar Clearwater. We kunnen het niet gelijk vinden want de verkeersborden vinden ze in Canada overbodig!
Even navragen bij een tankstation en iemand rijd voor ons de richting op waar we heen moeten. Hij woont daar toch in de buurt. Wij er achteraan en na wat km hij linksaf wij nog een stukkie verder. Een onverharde weg van 20 km door de modder en de Bush! OK, waar gaat dit naar toe... Komt dat wel goed. Hopelijk wel! Eindelijk aangekomen weten we niet wat we zien... Wat een park, echt prachtig! Zo op de berg in de middel of nowhere... Gauw inchecken en kijken wat de binnenzijde ons bied. Het is een prachtig Canadees chalet van ja,.. Echte bomen en geen kleintjes.. Echt heel gaaf. De mannen vinden dit heel leuk, natuurlijk. Het is netjes en schoon en in stijl ingericht.
Het ligt rond een meer met prachtige bergen eromheen. Wat een fantastisch park en mooi aangelegd. Als je naar Canada gaat moet je hier ook heen... S'avonds gaan we in het restaurantje wat eten en ontmoeten we de kerstman vinden de mannen. Inderdaad zou het kerstpak hem niet misstaan. Ook vliegen er kolibrie vogeltjes rond.. Wat echt een geweldig gezicht is..

Alleen bij de wandeling terug krijg ik toch wel een beetje een naar gevoel dat hier toch ook de beren regelmatig komen.. Toch morgen maar even vragen wat te doen als we er eentje tegen komen...
De dame gaf aan niet rennen maar veel zingen en klappen.. Dus jullie weten natuurlijk wel hoe wij door dat park heen gingen.

De volgende morgen in de roeiboot met hengels en zwemvest gewapend het meer op.. Wat een stilte.. Morgen tik verder want het alweer laat.. Als de verbinding het toe laat

• 27 Juli 2014 - 19:22

Natascha Oudshoorn ;-):

Lieve vrienden,

Eindelijk heb ik jullie gevonden op "waarbenjijnu" .... Gelijk even alle verhalen gelezen! Wat een super gave vakantie tot nu toe zeg. Jullie maken (en zien ) heel wat mee.
    Als wij ooit ook naar canada gaan, gaan we zeker ook naar clearwater.. Het klinkt echt fantastisch. Ben benieuwd of jullie echt nog beren gaan tegenkomen...brrrr doodeng lijkt mij.
    Ik hoop dat het weer wat beter is geworden ondertussen...ik geloof dat de natuur prachtig is ook met regen, maar een zonnetje is ook niet verkeerd.
    Hier is het nog steeds prachtig weer!
    Annemarie heeft afgelopen woensdag de sleutel van haar appartement gekregen, dus we zijn druk aan het klussen, het wordt heel mooi.
    Nou geniet met de volle 100% en ik lees vanaf nu de verhalen elke dag!!
    Dikke xxx van ons